როგორ გავზარდოთ გონებრივი აქტივობა?

Как повысить умственную активность?

გონებრივი აქტივობის კონცეფცია მოიცავს ინფორმაციის დამახსოვრების, ანალიზის, სტრუქტურირების და ინფორმაციის გამოყენების უნარს სხვადასხვა სიტუაციებში, მათ შორის დროის შეზღუდვის პირობებში. მარტივად რომ ვთქვათ, მაღალი გონებრივი აქტივობის მქონე ადამიანი უკეთ და უფრო ახსოვს, უფრო სწრაფად აკეთებს ანალოგებს, ხაზს უსვამს ძირითად იდეებს მოცულობითი ტექსტებში და შეუძლია სწრაფად გამოიყენოს ყველა არსებული ცოდნა, ასევე გამოიტანოს დასკვნები წინა გამოცდილებისა თუ მოწოდებული მონაცემების საფუძველზე, რაც უზრუნველყოფს კონკურენტული უპირატესობები კარიერაში და ცხოვრებაში.

რატომ მცირდება გონებრივი აქტივობა?

გონებრივი აქტივობის თანდაყოლილმა მონაცემებმა შეიძლება ოდნავ იმოქმედოს ადამიანის განვითარებაზე, მაგრამ სასწავლო პროცესი მნიშვნელოვნად ზრდის ანალიზისა და სინთეზის უნარს და ასევე ავითარებს მეხსიერებას. ბავშვობაში ადამიანები ძალიან სწრაფად სწავლობენ, ითვისებენ უზარმაზარ ინფორმაციას, საკუთარ და სხვის გამოცდილებას, იღებენ მონაცემებს ნათესავებისა და უცნობებისგან, ატარებენ ექსპერიმენტებს და აკვირდებიან. სკოლაში შესვლის მომენტისთვის ბავშვს უკვე აქვს ინფორმაციის დიდი მარაგი და შემდგომი განათლება მიმართულია ანალიტიკური შესაძლებლობების განვითარებაზე და პარალელურად მეხსიერების გაწვრთნაზე. აქტიური სწავლა გრძელდება უნივერსიტეტში, შემდეგ პირველ თვეებში სამსახურში და შემდეგ ხდება პაუზა - ძირითადი უნარების შეძენა და ათვისება, მოქმედებების უმეტესობა, რომლებიც უზრუნველყოფენ ცხოვრების ჩვეულ წესს, სრულდება ავტომატურად, ხოლო ცოდნა და უნარები, რომლებიც აქტიურად არ გამოიყენება მეხსიერებიდან თანდათანობით გაქრობა უსარგებლოა.

მეორე მიზეზი, რის გამოც გონებრივი აქტივობა იწყებს კლებას, მდგომარეობს ცხოვრების წესში:

  • მოწევა, ალკოჰოლი;
  • ძილის ნაკლებობა და ძილის რეჟიმის ნაკლებობა;
  • ფიზიკური აქტივობის ნაკლებობა;
  • ცოცხალი კომუნიკაციის წილის შემცირება;
  • არასწორად შედგენილი დიეტა;
  • სტრესული გარემო

ყველა ეს ფაქტორი იწვევს კოგნიტური შესაძლებლობების დაქვეითებას და ნერვული კავშირების თანდათანობით განადგურებას. უფრო მეტიც, ზოგიერთი ცუდი ჩვევა იწვევს ტვინის ორგანულ დაზიანებას, რაც, თავის მხრივ, მნიშვნელოვნად ამცირებს გონებრივ აქტივობას.

დაზოგე და გაზარდე

სავსებით შესაძლებელია გონებრივი აქტივობის ინდიკატორების აღდგენა გიმნაზიისა და უნივერსიტეტის დონეზე, თუნდაც ვარჯიშის ხანგრძლივი შესვენებით და უარყოფითი ფაქტორების დიდი ჩამონათვალით - საკმარისია გქონდეთ მოტივაცია დასაწყებად და თვითდისციპლინა, რომ გააგრძელოთ მუშაობა საკუთარ თავზე. . და პირველი, რაც ხელს შეუწყობს გონებრივი აქტივობის გაუმჯობესებას, არის სწავლა. არ აქვს მნიშვნელობა კონკრეტულად რა უნდა ისწავლო: შეგიძლიათ ისწავლოთ უცხო ენა ან გაიგოთ მხატვრობის ისტორია, ისწავლოთ ძერწვა ან ქარგვა, დაკავდეთ სპორტით და გაიგოთ ფსიქოლოგიური ტრენინგის სირთულეები, ისწავლოთ ახალი პროფესია ან მიიღოთ დამატებითი განათლება.

მნიშვნელოვანია რეგულარულად ვარჯიში, შეეცადეთ მინიმუმამდე დაიყვანოთ მავნე ფაქტორების გავლენა და არ დაივიწყოთ დასვენება. თავდაპირველად საკუთარ თავზე მუშაობა რთული და დამღლელი იქნება, რადგან ტვინი მიჩვეულია მინიმალური ძალისხმევის დახარჯვას.

მუდმივი თვითგანვითარების, მუშაობისა და დასვენების რეჟიმის და მედიკამენტების კომბინაცია, რომლებიც აუმჯობესებენ ტვინის მუშაობას ორგანულ დონეზე, საშუალებას გაძლევთ სწრაფად მიაღწიოთ შესამჩნევ შედეგებს საქმიანობის ახალ სფეროში, რაც გაზრდის მოტივაციას ახალი უნარების დაუფლებისთვის. შედეგად, გონებრივი აქტივობის დონე მუდმივად იზრდება, რაც არა მხოლოდ აუმჯობესებს შესრულებას, არამედ იცავს ასაკთან დაკავშირებული დეგენერაციული ცვლილებებისგან.

გამოყენებისას გაეცანით ინსტრუქციას, გვერდითი მოვლენების შესახებ დეტალური ინფორმაციის მისაღებად მიმართეთ ექიმს.